Jaarafsluiting 2015

Vandaag een zeer geslaagde jaarafsluiting met een mooie opkomst. Eerst werden lekker verse wafels gebakken voor bij de koffie, daarna konden de buurtgenoten gezellig met elkaar bijkletsen onder het genot van een drankje terwijl de kinderen zich konden uitleven in de speciale kinderhoek. Tevens werden de leden verrast met een lekker buffet. Ter afsluiting hebben we het jaar uitgeluid met wat vuurwerk en sterrenflikkers. Het bestuur wenst iedereen hele fijne feestdagen en zien jullie graag weer terug bij onze activiteiten in 2016.

• Jaarafsluiting 2015_1

Sinterklaas 2015

Zondag 22 november heeft Sinterklaas onze buurtvereniging een bezoek gebracht. We verzamelde ons in een mooi versierde blokhut van Jong Nederland Helden. Sinterklaas riep alle kinderen even naar voren om een persoonlijk gesprekje. De 2 zwartepieten deden spelletjes, liedjes zingen en dansjes met de kinderen. Nadat iedereen een cadeau had gekregen, ging Sint met z'n pieten weer verder. Zie hierbij de foto's van het geslaagde feest. Op onze facebook site staan enkele filmpjes.

• Sinterklaas 2015_1

Sint Maarten 2015

Op zaterdag 7 november hebben we binnen buurtvereniging De Kronkel het St. Maartensfeest gevierd.

We verzamelde om 17.00 uur op Oos Veldje om gezamenlijk naar de kerk te lopen. De kinderen hadden lampionnen bij zich en het werd al schemerig zodat ze een mooi licht afgaven.

In de kerk werd het St. Maartensverhaal verteld en uitgebeeld door kinderen uit het basisonderwijs. Om het af te sluiten werd er samen gezongen en gingen de grote lampen in de kerk uit zodat alle lampionnen goed te zien waren.

Buiten bij de kerk kreeg iedereen van de buurtvereniging een glow-armbandje wat er een sfeervolle groep van maakte.

Gezamenlijk liepen we terug naar De Riet. Bij een huis op het Schout Saelberngenplantsoen, de Burg. Janssenring en op de Schout van der Heijdenstraat, brandde er uitnodigende kaarsjes. Bij deze mensen hebben we uit volle borst St. Maartensliedjes gezongen en als dank daarvoor kregen we iets lekkers. Na een flinke wandeling door de buurt kwamen we eindelijk aan bij Het Schoutje. Daar brandde een paar gezellige vuurtonnen en de gekleurde lampjes. Er waren oliebollen, mandarijnen en warme chocomel voor iedereen. Toen was het de moeilijke taak aan de jury om de mooiste lampionnen uit te zoeken. Uiteindelijk gingen Ries Janssen en Jesse Teeuwen met een cadeaubon van Intertoys naar huis.

Het was een gezellige, sfeervolle avond. Samen genoten we van de lampjes, het vuur, al het lekkers en natuurlijk het samen spelen in de speeltuin in het donker!

• Sint Maarten_1

Mannenactiviteit / handboogschieten 2015

Handboogvereniging "De Indianen" in Koningslust hebben onze mannenactiviteit goed verzorgd. Door de grote belangstelling hadden ze 6 banen vrijgemaakt voor de schietwedstrijd.
Als heuse Cupidos gingen alle mannen aan de slag. Menigeen wist de roos te raken. Omroep P&M heeft een documentaire gemaakt voor hun programma "effe Pauze". Deze zal binnenkort op televisie uitgezonden worden.
1e prijs     : Rick Strijbos
2e prijs     : Roy Kurstjens
3e prijs     : Remco Claessens
4e prijs     : Rudi Versteegen
Poedelprijs: Peter van den Beuken
Na afloop werd nog gezellig nagepraat. Het was een geslaagde avond.

• _1

Herfstwandeling (stappen&happen) 2015

In het kader van de jaarlijkse herfstwandeling hebben we dit jaar gekozen voor een stappen&happen route. We startten onze wandeling op de parkeerplaats bij Breebronne en liepen vanaf dat punt naar de “Kockerse-route”. De dag begon met een optimistisch herfstzonnetje. We wandelden door een afwisselend landschap in het buitengebied van Maasbree en Boekend. We passeerden Kraijelheide, de Blerickse Bergen en het Kockerseveld (met de drie eeuwenoude kastanjebomen).

In het dorp Boekend hielden we een rustpauze bij De Bekkerie, een horecagelegenheid waar mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een zinvolle dagbesteding hebben. Er stond voor ons een soepbuffet klaar met tomatensoep en maïssoep, oerbrood en huisgemaakte kruidenboter.

Na een ruime pauze vervolgden we onze wandelroute weer, ditmaal helaas af en toe met een klein beetje miezerregen en aangezien het de afgelopen week veel geregend heeft was het op sommige plaatsen op de route behoorlijk modderig, maar dat mocht de pret niet drukken.

Weer terug bij Breebronne kon iedereen een pannenkoek naar eigen smaak bestellen in het gezellige restaurant De Bron.

Een mooie afsluiting van een sportieve dag!

Bedankt alle deelnemers en graag tot een volgende keer!!!

• Herfstwandeling 2015_1