Pubquiz kepèlse buurtverenigingen

Op vrijdag 30 november organiseerden buurtverenigingen Nobis en Everlo de allereerste Pubquiz voor alle Kepèlse buurtverenigingen.

Het was een daverend succes. Iedereen was erg enthousiast en de sfeer was gezellig bij “Thoes”.

De Kronkel was met 3 teams vertegenwoordigd, hoogste notering was voor het Dreamteam van De Kronkel; de tweede plaats van alle 18 deelnemende teams.

Behalve prijzen voor de individuele teams, was er ook een prijs voor de beste totaalscore per buurtvereniging en deze was voor buurtvereniging Ruuterpedje. Zij ontvingen daarvoor de wisselbeker.

Zij namen hiermee ook de uitdaging aan om de volgende Pubquiz te gaan organiseren, want het was zeker voor herhaling vatbaar.

Hierbij een foto-impressie van deze grandioze avond.

• Pubquiz_2018_1

Sinterklaas 2018

Ons jaarlijkse SIntfeest is dit keer gehouden bij gemeenschapshuis Kepèl. Maar liefst 31 kronkel-kinderen mochten Sint en zijn pieten verwelkomen. Voor sommigen was 't best spannend. De kinderen zijn n.a.v. hun interesses in groepen naar voren gekomen. Zo zijn er in onze buurt.
"De kampioenen": voetballende boys die met piet gingen kopballen.
"De spetters": kinderen die op zwemles zitten en hun zwemkunsten op een kruk aan Sint konden vertonen
"De ontdekkers": vooral de jongste kinderen die graag buiten spelen/fietsen, die mochten een hinkelparcours doen en een toren bouwen.
"De professors": waren kinderen die op school of peuterspeelzaal graag doen rekenen, lezen, kleuren of bouwen. Zij mochten een kleurenspel doen met piet.
"Beweegkriebels": meiden die sporten en dansen, mochten hun kunsten vertonen aan Sint.

Kleurplaten kleuren, zingen , dansen, pepernoten eten en natuurlijk cadeautjes uitpakken.

Bij deze wilen wij de organisatie, Linda Luijmes en Marinka Lemmen bedanken voor de geslaagde ochtend. Tot volgend jaar.

• StKlaas_1

Sint Maarten 10 november 2018

Sint-Maarten met De Kronkel; zoals altijd onze gezellige lampionnenoptocht door onze straten en onderweg aanbellen en samen liedjes zingen.
Daarna natuurlijk ook weer oliebollen, wafels en warme chocomel.
De prijsjes voor de mooiste lampionnen waren dit jaar voor Zsofi Claessens en Sef Tijssen, proficiat!
Onze speciale dank voor de hulp van Claudia Houben en Twan Bots, maar ook de buurtgenoten van de aanbel-adressen bij Smolders, Verbugt, van Seggelen en van Dommelen.

• StMaarten_2018_1

Herfstwandeling 2018

Op deze wederom stralend zonnige herfstdag gingen we met 40 deelnemers naar het Weerterbos. Startlocatie was het pittoreske wandel- en fietscafé Peerkesbosch in Nederweert, waar we konden genieten van een lekker stuk vlaai.
De organisatie Hay Steegs en Jos Mestrom hadden een mooie wandelroute voor ons uitgestippeld in het grote bosgebied. Onderweg hielden we een fruit-pauze op de bankjes bij het “Grenskerk-monument” (in een ver verleden ooit nog eens opgenomen in de Kronkel-dropping). Ietsjes verder passeerden we een reusachtige uitkijktoren, waar we van een geweldig uitzicht over de uitgestrekte vlakte konden genieten. Vervolgens liepen we weer verder voor het laatste deel van de wandelroute. Teruggekomen bij de startlocatie kon iedereen huiswaarts keren óf nog iets nuttigen bij Peerkesbosch.
Hay en Jos; nogmaals super bedankt voor de organisatie van deze activiteit!

• Herfstwandeling 2018_1

Damesactiviteit 29 september 2018

Op deze mooie zonnige herfstmiddag zijn we naar “In de 7e Hemel” in Grashoek geweest. Deze pluk- en theetuin in de Belgenhoek is pas dit jaar geopend. Reden genoeg om eens een kijkje te gaan nemen. Wij werden verwelkomd door eigenaars Hanneke en Patrick met een kopje koffie of thee, waarbij we uitleg kregen over het ontstaan van dit initiatief, alle plannen die nog op stapel liggen en de mogelijkheid tot het plukken van bloemen en fruit. Daarna konden we zelf naar hartenlust onze gang gaan en een mooi boeket samenstellen uit de pluktuin en/of een wandelingetje maken over het gehele terrein. Vervolgens werden de bloemen mooi voor ons ingepakt om mee naar huis te nemen. Maar eerst kregen we wederom een kopje koffie of thee met een lekker stukje vlaai met frambozen uit eigen pluktuin.

Het was een gezellige middag en ondanks het geklets en gezwets van onszelf genoten we er van de stilte, de rust en de ruimte.

Na afloop ging iedereen met haar eigen bloemenbosje huiswaarts.

Hartelijk dank aan Will Joosten en Saskia Janssen voor het bedenken van deze activiteit en de organisatie. Het was een zeer geslaagde activiteit!!!

• Damesactiviteit_2018_1